سیستم مدیریت محتوا جوملا (JOOMLA) چيست ؟

 

جوملا سامانه ای است که برای طراحی وب سایت های شرکت ها و موسسات برجسته ای چون MTV، دانشگاه هاروارد و IHOP مورد استفاده قرار گرفته است. این CMS برای طراحی سایت هایی با محتوای مدیریتی نیز مناسب است. به عنوان مثال سایت Citibank با تکیه بر این ویژگی JOOMLA راه اندازی شد. جوملا برای طراحی هر نوع وب سایت اعم از وب سایت های معمولی تا وب سایت های بسیار پیچیده قابل استفاده است. جوملا دارای یک انجمن بزرگ از طراحان قالب حرفه ای و توسعه دهندگان افزونه است (بالغ بر 200.000 نفر) و سهولت در دستیابی به پلاگین ها و افزونه های مورد نیاز حکایت از آن دارد که بسط قابلیت های این سامانه لزوما نیازمند کدنویسی نیست.
مزایا :

احراز هویت کاربران از طریق OpenID, Google و LDAP
وجود بیش از 7000 افزونه
انجمن گسترده توسعه دهندگان همراه با مستندات و آموزه های قابل دستیابی

معایب :

عدم وجود سیستم مدیریت محتوا کاربر پسند
کمبود قالب های قوی در مقایسه با سایر سیستم های مدیریت محتوا
پیچیدگی برای طراحی سایت های ساده و ابتدایی

موارد استفاده از جوملا:

طراحی وبلاگ و یا سایت های شخصی
وب سایت دانشگاه ها
پرتال های کاربری
وب سایت های خبری(مجلات، روزنامه ها و …)
وب سایت هایی با محتوای تجارت الکترونیک

یک سیستم مدیریت محتوای متن باز و رایگان است. قدرت JOOMLAدرعین سادگی و کاربرپسندی موجب محبوبیت آن شده است. کار با جوملا نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد، اما فریم ورک جوملا بستر مناسبی را برای توسعه دهندگان نیز فراهم می کند که موجب شده هزاران افزونه برای توسعه امکانات آن ساخته شود. جوملا بومی سازی شده و با زبان فارسی کاملا سازگار است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.